مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل واکنش منفی برخی کشورهای منطقه به اعدام صدام را ناشی از در خطر دیدن منافعشان دانست و گفت:کسانی که از صدام حمایت می کردند تحقیر شدند .

علی اکبر ولایتی بااشاره به تبلیغات غلط و متشنج برخی کشورهای عربی منطقه در زمینه اعدام صدام گفت:بعضی‌ازاین کشورها اعدام صدام را به عنوان جنگ شیعه و سنی مطرح می کنند.

ولایتی دوستی برخی کشورهای منطقه را با دولت عراق به نفع‌آنان دانست و خطاب به این کشورها توصیه کرد واقعیتهای موجود در عراق را بپذیرند.

وی واکنش منفی برخی کشورهای منطقه به اعدام صدام را ناشی از در خطر دیدن منافعشان دانست و گفت:کسانی که از صدام حمایت می کردند تحقیر شدند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به کمک برخی‌کشورهای عربی همسایه عراق در جنگ برضد ایران افزود: همگان شاهدند که صدام به همان کشورهای عربی نیز رحم نکرد .

ولایتی در ادامه با اشاره به اینکه امریکایی ها اعدام صدام در مقطع کنونی را به نفع خود نمی دیدند تاکید کرد:اقتدار دولت عراق سبب تمکین امریکایی ها برای اعدام صدام شد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان‌اینکه امریکایی‌ها نمی‌خواهند دمکراسی در عراق برقرار شود تصریح کرد: فشار مجاهدان سابق عراق و مبارزان سیاسی حاضر در دولت عراق اجازه نداد که‌امریکایی ها مهره های دست پرورده خود را در دولت عراق منصوب کنند.

ولایتی در ادامه با تاکید بر اینکه منطقه خاورمیانه منطقه تحولا‌ت سریع است افزود: هر لحظه امکان تحولا‌ت عجیبی در این منطقه پیش بینی می شود.

وی با اشاره به سرنگونی دست پرورده و هم پیمان غربی ها بدست خود آنان گفت:ایران اجازه تعرض بیگانگان به خاکش را نخواهد داد و همواره روزبه روز قوی تر می شود.

ولایتی درباره وضع عراق بعد از اعدام صدام اظهارداشت:آینده عراق بهتر می شود و امیدواریم که دولت و ملت این کشور در راه خود که همانابه دست گرفتن حکومت کشورشان است ثابت قدم باشند .
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا